Podcast: Nahradí AI živého poradce? Ano! Otázka je, co na to klient
Pojišťovna Simplea vznikla v roce 2019 a na trh přinesla první online životní pojištění, ve kterém spojila chytré technologie se zdravým selským rozumem. Generálního ředitele Martina Švece jsme se v podcastu odborného portálu oPojištění.cz zeptali na zhodnocení první „pětiletky“ pojišťovny Simplea, na expanzi firmy na zahraniční trhy i na smysl produktu pojištění dlouhodobé péče. Probrali jsme, zdali české pojišťovnictví zvládlo rekordní povodně, jaká regulace má podle něj smysl a zda umělá inteligence nahradí živého poradce.
„Je pravděpodobné, že se někdo o nahrazení lidského poradce umělou inteligencí při sjednávání životního pojištění pokusí, a možná zjistí, že chatboty či podobné technologie skutečně ušetří náklady na lidský personál. Otázkou ovšem zůstává, zda budou klienti ochotni důvěřovat stroji v tak citlivé oblasti, jakou je životní pojištění. Prodej životního pojištění se zásadně liší od produktů, které si klienti kupují automaticky, jako je třeba autopojištění. Autopojištění se stalo komoditou, u níž je role poradců minimální, jelikož se dá jednoduše sjednat online. Naproti tomu u složitějších produktů, mezi které řadíme životní pojištění, investice nebo hypotéky, je klíčový lidský prvek. Klientova důvěra ve svého poradce je základem dlouhodobého a fungujícího vztahu, a v tomto ohledu umělá inteligence ještě dlouho nedokáže nahradit lidskou empatii a osobní přístup. Zkrátka, technologie je výborný nástroj, ale v případě komplexních a citlivých produktů zůstane lidský faktor nenahraditelný,“ říká například generální ředitel a předseda představenstva pojišťovny Simplea Martin Švec.
Zdroj: opojisteni.cz